Webáruházunk jelenleg nem fogad megrendelést. Köszönjük érdeklődését!

A fehérjében gazdag reggeli elejét veszi az egészségtelen esti nassolásnak

Reforma Hírek
2013. április 02., kedd

A fehérjében gazdag reggeli jelentősen javítja az étvágy kontrolálását és csökkenti az egészségtelen, zsírokban és cukorban gazdag esti nassolást - derítette ki egy amerikai kutató.

Heather Leidy adjunktus az első szakember, aki azt vizsgálta, hogyan hat az elfogyasztott reggeli az emberek étvágyára, illetve az esti nassolásra a fiatalok esetében, akik életmódjukból fakadóan sokszor kihagyják a reggelit. Tanulmányába 20 kövér vagy elhízott, 18-20 éves nőt vont be, akik vagy tojásból és sovány marhahúsból álló, magas fehérjetartalmú vagy gabonapehelyből álló, normál fehérjetartalmú reggelit evett, netán éppenséggel kihagyta a reggeli étkezést. Valamennyi elfogyasztott reggeli 350 kalóriát tartalmazott, a magas fehérje tartalmú 35 gramm fehérjét. A résztvevők kérdőívet töltöttek ki, és vérmintákat vettek tőlük a nap folyamán.
    Vacsora előtt a fMRI segítségével vizsgálták agyukban azokat a jeleket, amelyek az étkezést és az étellel való jutalmazással kapcsolatos magatartást szabályozzák.
    A magas fehérjetartalmú reggeli nagyobb teltségérzetet, jóllakottságot eredményezett, és csökkent az agynak az a tevékenysége, amely az élelemért való sóvárgásért felelős. Az ilyen reggeli egyben csökkentette az esti nassolásra való hajlamot a két másik csoporthoz képest.
    Ezek az adatok azt mutatják, hogy a magas fehérjetartalmú reggeli lehet az egyik stratégia a túlevés megakadályozására és az étrend minőségének javítására azáltal, hogy az egészségtelen nassolásokat felváltják a jó minőségű reggeli élelmiszerek - idézte az adjunktust a ScienceDaily tudományos hírportál.
    Leidy szerint a reggelit általában kihagyó emberek szervezetének mintegy három napra van szükség ahhoz, hogy hozzászokjon a korai étkezéshez. A vizsgálatban részt vevők különféle marhahús és tojásalapú ételeket fogyasztották, de Leidy szerint a görögjoghurt, a túró vagy a sertéssonka is alkothatja a 35 grammnyi fehérjét.
    A jövőbeni kutatás azt fogja vizsgálni, hogy a magas fehérjetartalmú reggeli rendszeres fogyasztása javítja-e a fiatalok testsúlyának kordában tartását.
    A tanulmány a American Journal of Clinical Nutrition folyóiratban jelent meg.

MTI



Vissza a hírekhez
© 2011 Reforma Webáruház Kft. Az oldal tartalmának másolásához a tulajdonos engedélye szükséges.