Webáruházunk jelenleg nem fogad megrendelést. Köszönjük érdeklődését!

Baba - Mama 6 kategória

Tudástár

Jó tudni!
A várandós és szoptató anya ne két ember helyett étkezzen. Az energiaszükségletet mindig egyénileg kell meghatározni, amely függ a terhességet megelőző tápláltsági állapottól és a fizikai aktivitás mértékétől. Az anya energiaszükséglete a várandósság alatt átlagosan naponta 300 kcal-val, szoptatás ideje alatt, pedig 500 kcal-val több mint a fogamzás előtt.
A várandósság 4. hónapjától kezdődően megfelelő táplálkozás mellett hetente 300-500 g súlygyarapodás következik be, ami a terhesség végére összesen 10-12 kg-ot ér el.

Élelmiszercsoport Élelmiszerek Javaslat Gyakoriság
Kenyerek, gabonák pékáru, rizs, hajdina, tészta, gabonapelyhek, müzli, liszt, dara közülük többségében teljes értékű, rostban gazdag fajtákat, változatosan napi 4-5 x
Zöldségek, gyümölcsök évszaknak megfelelő, friss, esetleg fagyasztott - leveles, mélyzöld, élénk piros, sárga - zöldségek, citrusfélék, piros, sárga gyümölcsök változatosan, lehetőleg minden étkezésnél napi 4-5 x
Tej, tejtermékek tej, tejes italok, túró, kefír, joghurt, tejföl, sajtok a kisebb zsírtartalmúakat választva napi 2-3 x
Hús, hal, tojás sovány sertés-, marhahús, szárnyas, vadhús, sovány felvágottak, sonkafélék, halak, halkonzerverk, tojás, csirke- és pulykamáj kevés olajjal készítve,inkább párolva húsok: napi 1-2 x
hal: heti 1-2x
tojás: heti 3-5 db
máj: havi 2-3 x
Száraz hüvelyesek bab, lencse, sárgaborsó, csicseriborsó, szója évszaktól függetlenül heti 2 x
Olajos magvak mogyoró, pisztácia, napraforgó, mák, dió, tökmag, mandula, gesztenye, szezámmag, lenmag (pehely is) natúr, sótlan vátozatban, változatosan, egyszerre csak kis mennyiségben heti 3-4 x
Zsiradékok növényi olajok: napraforgó, olíva, repce, margarinok, szendvicskrémek ételkészítéshez, szendvicsekhez, salátához kis mennyiségben napi 1-3 x
Édességek gyümölcs és/vagy tejtermék alapú desszertek, aszalt gyümölcsök, müzliszelet, piskóta-, kevert tészták kevesebb zsírt, cukrot és többféle értékes tápanyagot tartalmazót

kis mennyiségben,
legfeljebb hetente 2-3 x


Még néhány tanács:

  • Az egészséges táplálkozás irányelveit mindig tartsa szem előtt!
  • Rendszeresen, nyugodt körülmények közt, naponta 4-5 x ajánlatos étkeznie.
  • Napi folyadékigényét (1,5-2 l) csapvízzel, ásványvízzel, tejjel, magas gyümölcstartalmú gyümölcslével fedezze!
  • Próbálja csökkenteni a sófogyasztást! Kerülje az utólagos sózást és a magas sótartalmú élelmiszereket! Használjon jódozott sót, abból is kevesebbet és sokféle zöld és száraz fűszert a só egy részének kiváltására!
  • Fogyasszon hetente 1-2 alkalommal omeg-3 zsírsavakban gazdag tengeri halat vagy étrendkiegészítőt!
  • Székrekedés esetén és annak megelőzésére bőségesen fogyasszon élelmi rostban gazdag kenyérfélét, gabonafélét, müzlit, zöldségfélét, gyümölcsöt és folyadékot! Az útifűmaghéj vagy a zabkorpa nagyon hasznos segítség lehet!
  • Étrend kiegészítő-, vitamin és ásványi anyag készítményeket körültekintően, csak az orvos, vagy a dietetikus tanácsára fogyasszon!


Forrás: OÉTI

 




« Vissza a tudástárhoz

© 2011 Reforma Webáruház Kft. Az oldal tartalmának másolásához a tulajdonos engedélye szükséges.